De uitdaging

ACD is het typische voorbeeld van een ijzersterke KMO met een geweldige reputatie in haar sector die dermate snel groeide en daarbij vooral bezig was met haar core business. Daardoor was de aandacht voor communicatie en merkstrategie wat op de achtergrond geraakt; tot een modernisering van de bestaande branding zich opdrong.

Onze oplossing

In nauwe synergie met de klant werd de aangepaste merkstrategie van het bedrijf vormgegeven. Reeds snel werd besloten dat de naam en zelfs de baseline behouden konden blijven, maar dat de merkwaarden in de bestaande identiteit onvoldoende zichtbaar waren.

We zorgden voor een complete rebranding van het merk door het bestaande logo te deconstrueren, te evalueren en grondig op te frissen. Het resultaat is een moderne identiteit die beter dan tevoren het verhaal van het merk verteld, subliem doorgetrokken in de communicatie en online marketing door de respectievelijke agentschappen.

ACD: Een subtiele rebranding met een fris resultaat

Dienstverlening aan de industrie op het vlak van maintenance is reeds sinds 1989 de core business van ACD. Het bedrijf groeide van een eenmanszaak tot een KMO en haar dienstverlening evolueerde van zuiver engineering naar hands-on maintenance op de site van de klant; opgedeeld in 4 afdelingen: mechanisch onderhoud, predictief onderhoud, machinebouw en piping en constructie.

klantACD NVdienstenrebranding, merkstrategie, merkidentiteitjaar2010