De uitdaging

Catena Company staat gekend als een sterke speler inzake opleiding voor creatieve professionals, adviseur en provider van content management oplossingen én tegelijk als expert in integratie van Apple IT in bestaande en nieuwe omgevingen. Gezien de groei van alle pijlers dermate groot is, ontstond er onduidelijkheid in de merkpositionering en -profilering. Voor elke klant was Catena Company iets anders, een verwarring die verdere evolutie van het aanbod in de weg stond.

Onze strategen werden betrokken bij het analyseren en hertekenen van de merkstrategie om een duidelijkheid in de portfolio en de bijhorende marketing te bewerkstelligen.

Onze oplossing

Vanuit een uitgebreide briefing werd een analyse gemaakt van hoe deze solide KMO zich bij haar doelgroepen profileert. In eerste instantie werd de markt in kaart gebracht zodat er een zicht kwam op de concurrenten binnen de verschillende segmenten. Vervolgens werden een customer journey en duidelijke doelgroepsegmentering ontwikkeld, vertrekkend vanuit de noden van de klant in plaats vanuit het mogelijke organisatorische aanbod. Het resultaat was drieledig: een concreet advies rond de merkportfolio, een vernieuwde missie/visie voor alle segmenten en een heldere strategie inzake marketing.

Een eerste gevolg van deze verbeterde architectuur was het afsplitsen van een belangrijk segment in een nieuw merk voor de Apple IT diensten. Na een reeks pitches werd geopteerd voor “Allington”, subtiel verwijzend naar een soort kleine en zoete appel. Voor dit nieuwe merk werden tevens een volledige merkidentiteit, baseline, marketingtools en communicatiestrategie ontwikkeld. Zowel bij de ontwikkeling als de implementatie werd maximaal ingezet op customer centricity en het emotioneel communiceren van een relatief rationeel, technisch product.

Allington: Customer centricity als model voor een fonkelnieuw merk

Allington is een spin-off brand van Catena Company, een team van experts die hun jarenlange ervaring ten dienste stellen aan creatieve professionals. Samen met klanten wordt een productieproces opgezet waarin know how en creativiteit door het gebruik van de juiste middelen worden omgezet in kwaliteit en efficiëntie. Dit gebeurt door vorming en ondersteuning aan te bieden, de juiste hard- en software te integreren en door van deze verschillende schakels in het productieproces een sterke ketting te maken.

klantCatena Companydienstenmerkstrategie, merkidentiteit, marketing consultancyjaar2015-2016