De uitdaging

We zijn almaar drukker in de weer en balanceren tussen een hectisch professioneel en een veeleisend persoonlijk leven. En dankzij sociale media hebben we almaar meer mogelijkheden om te communiceren, maar wie praat er nog écht, bijvoorbeeld bij het genieten van een lekker glas wijn en authentieke voedingsproducten? Aan die uitdaging wilt A-Petite tegemoet komen met een uniek aperitiefconcept in de wereld van de hippe foodtrucks.

Onze oplossing

Voor het product design vertrouwde A-Petite op een reeks consultants met specifieke ervaring in horeca, events en branding. Vanaf de lancering moest het concept immers meteen inslaan als een Zuiderse bom. Daarom ontwikkelden we een concept voor de foodtruck en de webshop met apéro-belevingen voor thuis. Zo richtten we het gerenoveerde Peugeot busje uit 1978 in en ontwierpen we een opvallende look voor de kleine maar authentieke Mediterraanse foodtruck.

Vanzelfsprekend hoorde bij het concept ook een merk dat dezelfde sfeer van ontspannen en ongegeneerd genieten uitstraalde. We opteerden voor de naam A-Petite, verwijzend naar het Franse woord voor “smakelijk”, maar ook naar de gestalte van de zaakvoerster en het compacte design van de truck. Klein maar fijn, dat was de insteek. Voor het logo werd een subtiel Provencaals kleurenpallet gecombineerd met een verfijnde schets van een vogeltje: gezellig kwetteren terwijl er gesmuld wordt van lekkers moest centraal staan.

Tenslotte stonden onze experts in voor het ontwerp van verpakkingsmaterialen, promotioneel drukwerk, een beursstand op basis van authentieke stukken en een dynamische website waarop niet alleen foodtruck belevingen maar ook apéro-boxen voor thuis besteld kunnen worden.

A-Petite: een complete merkbeleving met Mediterraanse toets

A-petite creëert een Zuiderse sfeer van onthaasting met authentieke apérobelevingen waarbij conversatie weer helemaal centraal komt te staan tijdens het genieten van pure, Mediterraanse topproducten.

klantA-Petitedienstenmerkstrategie, merkidentiteit, merkbelevingjaar2015