De uitdaging

Keldermans Wonen is als Belgisch familiebedrijf met twee grote interieurwinkels en een hip eigen interieurmerk een vaste waarde in de markt van de stijlvolle interieurs. Om tegemoet te komen aan de veranderende vragen van consumenten naar op maat ontwikkelde totaalconcepten die passen bij de levensstijl van de bewoner, besloot het bedrijf om de bestaande “Keldermans Interieurgalerij” te herpositioneren als een merk waar complete, tijdloze interieurs worden ontwikkeld.

Onze oplossing

Om voor een correcte herpositionering te zorgen, doken onze strategen eerst in de gewenste perceptie van het merk. Door het uitvoeren van een uigebreide doelgroepanalyse werden de motieven van de beoogde segmenten blootgelegd, door het bestuderen van relevante directe en indirecte concurrenten werd een differentiërende positionering uitgewerkt. Het resultaat was een complete merkstrategie, een heldere value proposition en een onderscheidend merkverhaal met meerwaarde.

Samen met de opdrachtgever werd tijdens de ontwikkeling van de merkidentiteit gekozen voor het uitspelen van de indrukwekkende geschiedenis van het merk: Atelier Jules is een eerbetoon aan meester schrijnwerker Jules Keldermans, tevens de stichter van het familiebedrijf. In een reeks ontwerprondes kregen ook logo, typografie, kleurenpallet en beeldtaal vorm.

Om een statement te maken in de markt werd ook maximaal ingezet op merkbeleving. Atelier Jules verkoopt niet zomaar interieurs, maar een specifieke levensstijl – inclusief aanverwante producten en diensten. De experts van Pavlov werden ingeschakeld voor dit service design, ontwikkelden potentiële productgamma’s en spraken zich uit over de inrichting en aankleding van het prachtige, historische pand waarin Atelier Jules gevestigd is. Deze inzichten in retail branding werden gracieus aangevuld met een glashelder communicatieplan, dat inzet op het optimaliseren van het marketingbudget.

Atelier Jules: totaalbeleving in exclusieve interieurs

Keldermans Wonen is gespecialiseerd in interieurs op basis van mooie collecties uitstekende prijs-kwaliteitverhoudingen. Naast de eigen winkels heeft het met Zizohome en Atelier Jules ook twee eigen interieurmerken. Zo biedt men expertise, service en een hart voor het interieur van elke klant.

klantKeldermans Wonendienstenmerkstrategie, merkidentiteit, merkbelevingjaar2017 - 2018