De uitdaging

Rond het bestaande CLEAD-leiderschapsmodel wordt binnen Cisco heel veel gewerkt en er wordt veel geïnveesteerd in de nodige vaardigheden die Ciscoleiders de toonaangevende ambassadeurs van hun merk maken. Deze hoogopgeleide people managers voelden echter vaak dat ze niet de nodige persoonlijke impact hadden op bepaalde onderhandelingen of gesprekken. Dit werd mede bepaald door de perceptie die ze hadden en dat was vaak niet het beeld dat ze wilden hebben.

Voor de managers in technische functies die enorm focusten op hun technische kwaliteiten en talenten, lag de nadruk te vaak bij deze skills en te weinig bij het totaalplaatje van hun persoonlijkheid en meerwaarde. Daar komt nog bij dat deze managers werken in een internationale omgeving waar de perceptie en de verwachtingen in verschillende culturen en landen een enorme impact hebben op hoe ze als leider worden ervaren.

Onze oplossing

Voor Cisco werkten we een op maat gemaakt personal branding trainingstraject uit waar we de nadruk legden op het bewuster gebruik maken van het beeld en merkimago om zo een sterk leadership brand te ontwikkelen. Er werd bijzonder ingezoomd op de manier waarop managers overkomen en de reden waarom hun persoonlijke impact vaak te laag is.

Vanuit het CLEAD-model werkten we een leadership brand uit die we vervolgens versmolten met het corporate brand van Cisco en het personal brand van de deelnemers. Op deze manier groeide het besef dat eerste indruk, uitstraling en non-verbale communicatie heel sterke elementen zijn om persoonlijke impact te verhogen.

Cisco: Merkperceptie sturen door middel van leadership branding

Cisco is een wereldwijde speler op het vlak van netwerkapparatuur, datacenters en andere innovatieve technologieën die communiceren en samenwerking mogelijk maakt. Ze werken met een zeer sterke leiderschapscultuur, vertaald in het CLEAD-model, en vroegen ons team de persoonlijke impact van hun medewerkers te verhogen.

klantCiscodienstenbrand workshopsjaar2012-2014