De uitdaging

IBIC is een pionier op het gebied van groendaken in Vlaanderen en beschikt intussen reeds over meer dan 20 jaar ervaring in zijn markt. De voorbije jaren breidde het bedrijf zijn specialiteiten uit naar naar een creatief totaalconcept, waarbij naast de plaatsing en het onderhoud van de groendaken ook het ontwerp in samenwerking met architecten en bouwheren een steeds belangrijkere rol ging spelen. IBIC zocht naar een manier om zijn veelzijdigheid als proactieve partner sterker uit te spelen in merk en communicatie, om zo sneller onder de aandacht te komen aan de start van een bouwcyclus.

Onze oplossing

IBIC ging samen met Pavlov in eerste instantie op zoek naar de gepaste architectuur om het totaalconcept het beste te vertalen naar een merk of meerdere merken. Na een uitvoerige doelgroepstudie en concurrentieonderzoek werd er gekozen voor een piste waarin we het huidige merk van IBIC een sterkere lading zouden geven, zonder te opteren voor sub-merken per dienstencategorie.

In een volgende fase gingen we aan de slag om de oude identiteit moderner vorm te geven. We ontwikkelden een logo en huisstijl die bewust inspelen op argumenten zoals vertrouwen, stabiliteit, betrokkenheid en duurzaamheid. Deze waarden ondersteunden we met referenties en een proces waarbij persoonlijk contact met partners en klanten centraal staat.

Vanuit de merkstrategie en de nieuwe identiteit vertrokken we vervolgens om communicatiedragers te ontwikkelen voor het merk en de website te voorzien van een nieuwe structuur die heel wat logischer en makkelijker te begrijpen is voor zowel partners als eindklanten.

IBIC: een fris nieuw merk in een concurrentiële markt

Als pionier in België biedt IBIC architecten en bouwheren 3D-ontwerpen van daktuinen aan, compleet met lastenboek en kosten voor onderhoud. Al meer dan 20 jaar is IBIC dé partner die instaat voor adviseren, realiseren en zorgen voor het onderhoud van groendaken. IBIC combineert de flexibiliteit en nabijheid van een lokale partner met de internationale slagkracht van moederbedrijf SOPREMA – dé specialist in waterdichting en isolatie.

klantIBICdienstenmerkstrategie, merkidentiteitjaar2016