De uitdaging

Lindra, voorheen HRDynamics, is een HR-bureau in Leuven dat zich – naast wetgeving en administratie – hoofdzakelijk bezighoudt met de meer cijfermatige kant van HR. Het wou graag werken aan de groei en de merkbekendheid van het kantoor door zich duidelijk te differentiëren van de concurrentie. Graag had het ook een andere perceptie gecreëerd bij het doelpubliek: ook al werkt Lindra met cijfers, het hanteert steeds een persoonlijke aanpak.

Onze oplossing

Dit project startte oorspronkelijk als een coachingtraject. Na een intake-moment screenden we het merk HRDynamics samen met alle toenmalige marketingcommunicatie en legden dit naast de objectieven en vragen die uit de briefing kwamen. Ook de markt waarin HRDynamics opereerde (doelgroep en concurrentie) werd kort geanalyseerd. Tijdens de daaropvolgende interactieve sessies met de bezielers van het merk bracht Pavlov een groot aantal actiepunten op korte en lange termijn naar voor om het merk te verbeteren en de marketing efficiënter te maken.

Als gevolg van deze oefening en de bijhorende brand audit ontstond bij HRDynamics de vraag naar een bijsturing van de communicatiestijl en de ontwikkeling van een compleet nieuwe merkidentiteit. Tijdens het creatieve proces werd voor de naam Lindra gekozen, wat Zweeds is voor “gemak”. Het is een vrouwelijk klinkende naam met een internationaal karakter en met een betekenis die volledig past bij wat Lindra wilt uitstralen als organisatie, namelijk het persoonlijk maken van doorgaans rationele materie. Daarna werden een passende nieuwe baseline en logo ontwikkeld en werd de nieuwe merkidentiteit gebundeld in een overzichtelijke brand manual vol concrete guidelines voor het consequent toepassen van het merk in de praktijk.

Tenslotte begeleidden we ook de implementatie van het merk d.m.v. een concreet lanceringsplan waarin een checklist voor de lancering stond. Daarnaast leverden we ook templates aan voor onder andere nieuwe visitekaartjes, nieuw briefpapier, een nieuwe digitale nieuwsbrief en PowerPoint-presentaties in de nieuwe huisstijl.

Lindra: HR administratie persoonlijker gemaakt

Lindra is een gespecialiseerd HR- en personeelsadvieskantoor in Leuven. Het biedt onder meer flexibele en kostenbesparende oplossingen voor zowel eenmalige projecten als voor een partnership op langere termijn, zowel voor Belgische als voor internationale bedrijven met een vestiging in België.

klantLindradienstenmerkstrategie, merkidentiteitjaar2017 - 2018