De uitdaging

Marylise is een gekende en geapprecieerde naam in de wereld van de bruidskledij. Maar de doelgroep evolueert inzake customer journey en de concurrentie van goedkopere merken groeit elk jaar. Een grondige evaluatie van de merkpositionering en de bijhorende marketingstrategie drong zich op.

Onze oplossing

Na een uitgebreide kick-off werd een stakeholderonderzoek gehouden en de staat van het merk in kaart gebracht. In dit kader werden ook de meest relevante bruidswinkels bezocht, die als verdelers in de eerste plaats ook adviseurs voor jonge bruiden zijn. Er werd op basis van deze input een duidelijk profiel gemaakt van de Marilyse-bruid, en meteen ook een customer journey ontwikkeld die bij deze doelgroep past.

In een volgende fase werd het bestaande merk subtiel gerebrand zodat het opnieuw bij de noden van de doelgroep, retailpartners en marketeers ging horen. Een klassiek, maar tegelijk hedendaags nieuw logo was de eerste aanzet naar een nieuwe huisstijl. Daarnaast werd advies geboden rond de implementatie van het vernieuwde merk in de retail, via sociale media, in catalogi, via beeldtaal, enzovoort.

Marylise: Van klassiek naar tijdloos dankzij doordachte rebranding

Een trouwjurk is een zaak van pure emotie, voor zowel de ontwerper als de bruid. Dat hebben ze bij het Belgische merk Marylise goed begrepen. Met unieke, tijdloze collecties van eigen designers en uitzonderlijke kwaliteit bieden ze wat de dynamische en modebewuste bruid vandaag zoekt.

klantMaryliseiovDaddy Katedienstenmerkstrategie, merkidentiteit, marktonderzoekjaar2014-2015