De uitdaging

Oberon Retail wilde naast de bestaande Camel Active winkels in Leuven en Hasselt anticiperen op de markt van de online kledingverkoop door één van de eerste echte webwinkels van België online te krijgen. Nadat dit verhaal een succes werd, investeerde het merk in de lancering van een concept store in Herent om de omnichannel retailervaring compleet te maken.

Onze oplossing

In een eerste fase ontwikkelden we een complete merkstrategie en merkidentiteit voor wat in eerste instantie een online merk zou worden. Ter voorbereiding van de lancering van het online winkelplatform volgden we de ontwikkelingen op de voet op, brieften we het agentschap belast met de ontwikkeling van de website en bewaakten we de reputatie van het kersverse merk in alle media en communicatiekanalen. Na lancering zorgden we voor een online marketing- en SEO-audit om de website qua content en conversie verder te optimaliseren.

Toen in 2013 de plannen vorm kregen om een concept store te openen als verlengde van de online merkbeveling, werden onze consultants opnieuw ingeschakeld om de retailervaring vorm te geven. In lijn met de merkwaarden en het merkconcept ontwikkelden we een retailstrategie, van customer journey tot moodboards ter inspiratie van architectuur en meubeldesign.

Mount Oberon: Van online merk naar omnichannel retail ervaring

klantOberon Retaildienstenmerkstrategie, merkidentiteit, retail brandingjaar2010-2013