De uitdaging

Stuart ontstond onder de naam Housingcenter als dochter van de bekende open source-specialist Kangaroot. Als kleine speler in de markt van cloudoplossingen evolueerde het merk al snel naar een volwaardige en proactieve partner in haar sector. Een rebranding drong zich – gezien de evoluerende portefeuille aan diensten en klanten – langzaam maar zeker op.

Daarom moest niet alleen de doelgroep intensief doorgrond te worden, maar moesten deze bevindingen ook vertaald worden naar een compleet nieuwe merkstrategie en bijpassende identiteit en huisstijl.

Onze oplossing

Onze consultants werden ingeschakeld om de markt waarin het merk opereert grondig te onderzoeken en in te spelen op de (onuitgesproken) wensen van de doelgroep. Tegelijk werd een participatief traject opgestart met de medewerkers om zo vanuit de basis van specialisten aan een visie, missie en waardenset te sleutelen die past bij het evoluerende merk.

Uit dit merkcompas kon een nieuw merkverhaal ontwikkeld worden en werd via een process van longlists en shortlists een naam gekozen: Stuart, tegelijk een verpersoonlijking van het “technische” merk en een verwijzing naar stewards die de gastheer vormen op een vliegtuig hoog in de wolken. Vervolgens gingen we aan de slag om een bijpassende identiteit te ontwikkelen, met een typografie die het persoonlijke onderstreept als een soort handtekening. Tenslotte begeleidden we de implementatie en lancering van het merk met creatieve briefings aan externe partijen gelast met de ontwikkeling van onder andere de nieuwe website en campagnebeelden.

Stuart: Verbeterde merkperceptie door een rebranding die werkt

Stuart is een vooruitstrevende partner in cloudoplossingen voor allerhande toepassingen. De consultants bieden proactief advies aan bedrijven in een brede waaier aan sectoren en beroepen zich op cutting edge technologieën inzake hosting, databeheer, backup recovery en bedrijfskritische processen.

klantStuartdienstenmerkstrategie, merkidentiteit, brand workshopjaar2015