De uitdaging

IAPH (International Association of Ports and Harbours) lanceerde begin 2018 het initiatief WPSP, voluit World Ports Sustainability Program. Dit programma heeft tot doel om de individuele projecten en acties van wereldwijde havens inzake duurzaamheid te koppelen aan de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties, en zo andere maritieme spelers te inspireren duurzamer om te gaan met hun sector.

Onze oplossing

Om het project vanaf de lancering de ruchtbaarheid te geven die het verdient, werd volop ingezet op een solide merkidentiteit die op subtiele wijze de doelstellingen van het merk in de verf zet. Zonder dominant te zijn als entiteit, moest WPSP meteen de juiste stakeholders aanspreken en inspireren om de groep initiatiefnemende havens en overheden te vervoegen. Pavlov ontwikkelde een logo dat helder bleek in haar eenvoud en vertaalde het meteen naar de nodige offline en online communicatiematerialen.

De collega’s bij Strak stonden de projectverantwoordelijke en onze consultants bij in het ontwerpen en ontwikkelen van een dynamische website, die deelnemende partijen de mogelijkheid biedt hun projecten te delen met anderen in de wereldwijde havencommunity. Het nieuwe merk werd met de nodige luister gelanceerd door onder andere Koningin Mathilde op het internationale lanceringsevenement in het Havenhuis te Antwerpen.

WPSP: globale duurzaamheid in strakke brand

International Association of Ports and Harbors (IAPH) is al meer dan 60 jaar actief als globale alliantie van havens. De organisatie telt 180 zeehavens en 140 havenbedrijven in meer dan 90 landen tot haar actieve leden.

klantIAPHdienstenmerkidentiteit, marketing consultancyjaar2018