In aflevering 20 van Brand Breakfast starten Stef en Michaël het jaar 2020 met een overzicht van hun favoriete branding boeken aller tijden, waarbij ze elk hun top drie van meest inspirerende publicaties met u delen (zie lijstje hieronder). Daarnaast verdiepen ze zich naar aanleiding van een recente vraag van een klant in de meerwaarde van communities voor merken, waarbij ze eerst al een onderscheid moeten maken tussen de verschillende soorten echte, dan wel commerciële brand communities. Tenslotte vragen ze zich af hoe het terugvallende vertrouwen in merken kan gekeerd worden, nadat uit de recentste editie van de Edelman Trust Barometer nog maar eens bleek dat veel mensen niet meer vertrouwen in merken maar tegelijk wel van diezelfde merken verwachten dat die het voortouw nemen in het oplossen van maatschappelijke issues.
Dit waren de besproken boeken in deze aflevering, in de volgorde waarin ze besproken werden:
- Decoded – the science behind why we buy van Phil Barden
- Tribes van Seth Godin
- The story of purpose van Joey Reiman
- Heldenmerk van Guillaume Van der Stighelen
- Brandwashed van Martin Lindstrom
- What great brands do van Denise Lee Yohn
Ontdek ook zeker het nieuwe boek van Stef via onze webshop of brandhacking.be
Stef Verbeeck
Stef is merkstrateeg en partner bij Pavlov. Daarnaast is hij veelgevraagd keynote speaker, auteur van vier best-selling boeken over (personal) branding en gastdocent aan verschillende hogescholen en universiteiten.
Maak van uw merk uw grootste meerwaarde.
Ontdek samen met onze experts hoe u meer rendement uit uw merk kunt halen.