In aflevering 39 verwelkomen we niemand minder dan Jo Caudron, Vlaamse internetpionier, transformatiestrateeg en founding partner bij Scopernia. Naar aanleiding van het verschijnen van de herwerkte versie van zijn best-seller De Wereld is Rond duikt hij samen met Stef in hoe onze wereld verandert, waarom mensen daar bang van zijn en hoe we met een positief model als merk aan de slag kunnen met deze nieuwe realiteit.
We vertrekken vanuit deze zogenaamde metastorm waarin alle bedreigingen tegelijk samen komen (Covid-19, iemand?) en kijken door het pessimisme heen om een waardevol businessmodel vorm te geven. Daarbij is het cruciaal de verouderde stuff-economy achter ons te laten en evolueren we naar een duurzame manier van interageren met onze klanten. We ontdekken het essentiële verschil tussen digitaliseren en digitaal transformeren en voeren een pleidooi om silodenken achter ons te laten.
Het herwerkte boek De Wereld is Rond van Jo Caudron is uitgegeven bij Pelckmans en verkrijgbaar online of bij uw favoriete boekhandel.
Stef Verbeeck
Stef is merkstrateeg en partner bij Pavlov. Daarnaast is hij veelgevraagd keynote speaker, auteur van vier best-selling boeken over (personal) branding en gastdocent aan verschillende hogescholen en universiteiten.
Maak van uw merk uw grootste meerwaarde.
Ontdek samen met onze experts hoe u meer rendement uit uw merk kunt halen.