Startup branding: het stond al lang op onze eigen verlanglijstje als thema, en ook luisteraars vroegen erachter. In aflevering 45 hebben we het dus – eindelijk – over branding voor start-ups. En daarvoor hebben we twee absolute experts in de studio gehaald: Nathalie De Schepper (KdG) en Sven De Vocht (Voka) hebben elk apart maar ook als koppel een brede expertise in het begeleiden van startende ondernemers.
Samen hebben we het over hoe startende ondernemers moeten inzetten op een purpose, visie en strategie die hun imago zo snel mogelijk kan lanceren in de markt. We ontdekken hoe je met je start-up de eerste klanten kan overtuigen met een sterk merk, maar net zo goed hoe branding bijdraagt aan het aantrekken van investeerders. We beantwoorden de eeuwige vraag of je aanvankelijk beter eerst in marketing investeert of vanaf de start toch vooral een sterk merk moet ontwikkelen. We bespreken welke rol de personal brands van de founders spelen. En uiteraard debatteren we over de kwestie of elke starter meteen ook een start-up is, en wat precies de definities van beide termen zijn.
Het boek “Crowdfunding Essentials, een handleiding voor jouw reward-based campagne” van Nathalie De Schepper koop je hier. Meer informatie over de geweldige Bryo starterstrajecten van Voka kan je hier terugvinden.
Stef Verbeeck
Stef is merkstrateeg en partner bij Pavlov. Daarnaast is hij veelgevraagd keynote speaker, auteur van vier best-selling boeken over (personal) branding en gastdocent aan verschillende hogescholen en universiteiten.
Maak van uw merk uw grootste meerwaarde.
Ontdek samen met onze experts hoe u meer rendement uit uw merk kunt halen.