Na een zomerstop van 2 maanden ontvangen we in aflevering 50 van Brand Breakfast meteen een topper van een externe gast. Chloé Van Elsen van Aris & Totell is expert in storytelling, en in het omzetten van verhalen in belevingen en tastbare meerwaarde voor merken. Samen hebben we het over de rol van sterke verhalen voor merken en bespreken we waarom niet alle content meteen authentieke storytelling is.
We filosoferen over de impact van verhalen op het uitdragen van betekenis en brand purpose, en hoe een story-strategie bijdraagt aan een solide merkcultuur. We duiken in cases van merken die uitblinken in verhalen vertellen (Efteling, anyone?) en ontleden de best practices voor merken die geen gigantisch marketingbudget hebben maar toch verwondering willen creëren bij hun relevante doelgroepen. Tenslotte ontdekken we waarom consistentie en emotie helpen merken customer centric te maken – al dan niet door klanten de held van het verhaal te maken – en doorlopen we het stappenplan om een verhaal te construeren voor uw merk.
Stef Verbeeck
Stef is merkstrateeg en partner bij Pavlov. Daarnaast is hij veelgevraagd keynote speaker, auteur van vier best-selling boeken over (personal) branding en gastdocent aan verschillende hogescholen en universiteiten.
Maak van uw merk uw grootste meerwaarde.
Ontdek samen met onze experts hoe u meer rendement uit uw merk kunt halen.