Meerwaarde start bij een solide merkstrategie.
Bij Pavlov geloven we dat sterke merken dingen mogelijk maken en dat uw merk uw meest waardevolle asset kan vormen als er onderbouwde keuzes gemaakt worden. Als onafhankelijke consultant duiken onze experts in uw uitdagingen en helpen ze meer te halen uit uw merk met een strategie die rendeert.
De merkuitdagingen waarmee we aan de slag gaan:
We vertalen uw merkstrategie in een authentieke beleving voor uw doelgroep. Met respect voor de beoogde experience analyseren en optimaliseren we de cruciale touchpoints in de customer journey.
Uw merkstrategie geldt als kader voor de medewerkers van uw organisatie. Met deze solide basis zorgen we voor aantrekkelijke employer branding en faciliteren we oprecht ambassadeurschap.
Op basis van een duidelijke strategie ontwikkelen we een complete merkidentiteit met een huisstijl die prikkelt en rendeert, of herwerken we bestaande merken aan de hand van een complete rebranding.
We gebruiken de kernwaarden en uw merkverhaal voor marketing en storytelling die rendeert. Van complete communicatiestrategie tot marketingplan met ambitie op maat van uw merkstrategie.
We begeleiden merken in transitie bij het maken van de switch naar customer centricity, het omgaan met razendsnelle groei of fusies en overnames met concrete adviezen en implementatie.
Vanuit uw merkstrategie geven we vorm aan uw concrete aanbod aan de markt inzake productgamma, uw geoptimaliseerde merkportfolio en klantcentrische dienstverlening en processen.
Onze beproefde merkstrategie methodologie
Cruciale inzichten met behulp van een grondige merkanalyse
In een eerste fase van uw project verdiepen we ons in de dagelijkse realiteit van uw merk om de objectieven scherp te stellen en inzichten te verwerven in uw uitdagingen. Daarbij organiseren we brand workshops met interne stakeholders, leggen we concurrenten onder de loep en gaan we op zoek naar de rationele en emotionele motieven van uw klanten aan de hand van marktonderzoek, klantbevragingen, field visits en focus studies. Dankzij deze merkanalyse kunnen we doordachte keuzes maken voor uw merk.


Een merkstrategie die antwoorden biedt
Op basis van de merkanalyse zijn we in staat samen met u de juiste keuzes te maken voor uw merkstrategie. Met relevante inzichten op zak werken we een merkpositionering uit die het verschil maakt bij uw interne en externe stakeholders en een kader biedt voor implementatie in de praktijk. Uw merkstrategie omvat onder andere een heldere value proposition met een brand purpose en merkwaarden die aansluiten bij het DNA van uw organisatie, maar ook een prikkelend merkverhaal en een aantrekkelijke Employee Value Proposition. Vergeet die grijze missie en visie, ga voor een strategie die van uw merk uw sterkste meerwaarde maakt.
Geïntegreerde implementatie in de realiteit
Een solide merkstrategie ontwikkelen is geen eindpunt, maar het startpunt om meer te halen uit uw merk. Onze experts helpen u bij de concrete vertaling naar het optimaliseren van uw klantbeleving, het vormgeven van uw bedrijfscultuur, het ontwikkelen van een gepaste (nieuwe) merkidentiteit en communicatie, en het begeleiden van uw transformatieplannen en het uitwerken van uw aanbod. Met advies en concrete acties, op afstand of on-site met de botten in de klei – onze consultants staan u bij gedurende het hele implementatieproces.

Maak van uw merk uw grootste meerwaarde.
Ontdek samen met onze experts hoe u meer rendement uit uw merk kunt halen.