Uw doelgroep wordt de hele dag door gebombardeerd met merkboodschappen, marketing en reclame. Dat deze niet altijd even effectief zijn, wordt bewezen door het stijgende gebruik van ad-blockers, de afname van de impact van printreclame en de snelheid waarmee mensen van televisiekanaal veranderen als er een reclameblok op het scherm verschijnt. De toekomst is aan sterke merken die een unieke en authentieke merkbeleving kunnen bieden aan hun doelgroepen. Een onmiskenbaar aspect daarbij is de evolutie van B2B/B2C naar H2H of human to human interacties, waarbij klanten een waardevolle belevenis meemaken en deze gaan associëren met uw merk. En alle marketingbudgetten ten spijt, zijn het vooral uw visie als organisatie en de medewerkers die uw merkboodschap elke dag uitdragen, die op dit fenomeen een positieve impact kunnen hebben. Echte brand ambassadors zijn tegenwoordig dus onmisbaar.
Het door een merk zorgvuldig aangetrokken kapitaal aan menselijk talent dient zich voldoende bewust te zijn van haar meerwaarde voor de merkperceptie. Van receptioniste tot CEO, allemaal hebben ze als ambassadeurs van het merkverhaal een even grote impact op het succes van een merk als de marketeers.
Met behulp van deze whitepaper “Brand Ambassadors” ontdekt u onder andere:
- Hoe u van de medewerkers uw organisatie een groep enthousiaste evangelisten maakt.
- Op welke manier u uw werknemers kan stimuleren een sterk personal brand voor zichzelf uit te bouwen.
- Welke facetten een rol spelen bij het maken van een eerste indruk, zoals persoonlijke stijl, communicatie, netwerken en etiquette.
- Hoe u samen met uw medewerkers voor unieke, relevante en constructieve merkervaringen kunt zorgen.
- Hoe talenten en passie van medewerkers zichtbaar kunnen worden gemaakt voor interne en externe stakeholders.
- Waarom uw merk geen zaak van uw marketingdienst is, maar een participatieve en gedeelde verantwoordelijkheid.
- Op welke manier u uw impact kunt vergroten met behulp van personal branding technieken.
- Hoe u de persoonlijke merkwaarden van medewerkers in lijn brengt met de corporate brand van uw organisatie.
Brand Ambassadors: Maak merkambassadeurs van uw medewerkers met behulp van personal branding
Amber Christiaens, 2017 | 24 blz | pdf | alle rechten voorbehouden

DOWNLOAD NU UW GRATIS EXEMPLAAR
Maak van uw merk uw grootste meerwaarde.
Ontdek samen met onze experts hoe u meer rendement uit uw merk kunt halen.